مشاوره خرید خودرو
فروش اقساطی خودرو » اخبار خودرو » مشکلات خدمات پس از فروش در کمین خودروهای وارداتی

مشکلات خدمات پس از فروش در کمین خودروهای وارداتی

0
6
کد خبر: 285

با توجه به نحوه تخصیص ارز، محدودیت های ثبت سفارش، ادامه کمبود قطعات یدکی و افزایش اعتراض مشتریان، به نظر می رسد مشکلات خدمات پس از فروش، غیر از محصولات مونتاژی چینی، در کمین خودروهای وارداتی نشسته است. این در شرایطی است که همچنان افزایش حجم عرضه به سایر امور ترجیح داده شده است.

مشکلات خدمات پس از فروش در کمین خودروهای وارداتی

در کنار مسائل و چالش هایی مانند تأخیر در تحویل، قیمت تمام شده بالا، ناترازی بازار، رکود در دادوستد و بلاتکلیفی واردات خودروهای دست دوم، متولیان هنوز نتوانسته اند مشکل و معضل بزرگ خدمات پس از فروش را برطرف کنند.

هر چند شرکت های فعال در بازار خودرو، همیشه در این مورد به مشتریان اطمینان خاطر می دهند، اما طی سال های اخیر کم‌تر شرکتی را می توان پیدا کرد که موفق به ارائه خدمات پس از فروش کامل و بدون دغدغه شده باشد.

این موضوع با تلاش برای خرید در شرایط فروش و پیش ثبت نام های خودروهای وارداتی کمی تعجب برانگیز است. شاید به نوعی نشان دهنده نگرانی از محدودیت های احتمالی آینده و یا حتا ادامه دیدگاه سرمایه ای به خودرو باشد. با این حال، بخش زیادی از خریداران را مصرف کنندگان نهایی تشکیل می دهند. ضمن این‌که با هر دیدگاهی شرکت عرضه کننده موظف به ارائه خدمات پس از فروش است.

البته این شرکت ها در ارائه خدماتی مانند تعویض روغن، لنت، فیلتر و خدماتی از این دست چندان مشکلی به وجود نمی آورند، اما برای برخی قطعات مانند سپر، جلوپنجره تا قطعات فنی مشتریان را کلافه می کنند.

در این شرایط برخی توپ را به زمین چینی ها انداخته و آن‌ها را به عدم توجه کافی به سرمایه گذاری در توسعه شبکه و زیرساخت متهم می کنند. به باور آن‌ها ریسک‌های سیاسی و اقتصادی، تغییر قوانین، تلاش برای فروش بیش‌تر، عدم توجه و درخواست پشتیبانی و استانداردهای متفاوت شرکت های چینی را علت اصلی بی توجهی به خدمات پس از فروش به شمار می آید.

این در حالی است که از یک سو، هر یک از برندهای چینی به طور مشخص توسط یک خودروساز عرضه می شود و از سوی دیگر، سیاست گذار و متولیان این صنعت می توانند استاندارد یکسان تعریف و شرکت ها را موظف به ایفای آن کنند.

با این حال نه تنها این مشکل تا امروز برطرف نشده است، بلکه با توجه به تعدد عرضه یک برند وارداتی از سوی شرکت های متعدد به نظر می رسد که رفته رفته، خریداران و مصرف کنندگان این خودروها به همان بلایی دچار شوند که مونتاژی ها گرفتار آن هستند.

کشش بازار، عطش خرید، تلاش برای عرضه های بیش‌تر و استفاده از فرصت پیش آمده، تمام فکر و ذکر متولیان و شرکت ها را به قدری مشغول کرده است که بخشی از آنان هنوز کار خاصی در زمینه خدمات پس از فروش انجام نداده اند. این مسئله می تواند بازار لوازم یدکی را با بحران افزایش قطعات تقلبی و بالا رفتن قیمت ها مواجه کند.

دسته بندی: اخبار خودرو
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید