با شروع جنگ ۱۲ روز ایران با اسرائیل بسیاری از کارخانه های جاده قدیم تعطیل کردند، یکی از این کارخانه هایی که قبل از اینکه وضعیت جنگ معلوم شود؛ به پرسنل خود تا ۶ تیرماه تعطیلات داد و کارخانه تعطیل کرد، غول خودروساز کشور، ایران خودرو بود.

بازار خودرو در ایران بطور کل در ماههای گذشته روزهای پرابهامی را تجربه کرده است؛ بازاری که همزمان با نوسانات ارزی، تغییرات در سیاستگذاریهای دولتی، تحولات منطقهای و رکود تقاضا، وارد مرحلهای تازه از بیثباتی شده بود. در شرایط رکود قبل از جنگ خریداران منتظر کاهش قیمت خودرو بودند.اما به ناگاه ورق برگشت و در دو هفته جنگ بازار به شدت به رکود افتاد و تولیدکنندگان را وادار به کاهش سقف تولید یا توقف موقت تولید کرد. اما با گشتی در خبرهای پسا جنگ می بینم که خودروساز بزرگ کشور در غیاب نهاد ناظر اقدام به افزایش ۱۵ درصدی برخی تولیدات خود کرد. در حالی که در علی القاعده با کاهش شدید تقاضا باید قیمت خودرو کاهش می یافت!